Zeeho Launch

Het is niet gemakkelijk om de revolutionaire trend te volgen, maar CFMOTO doet het.

Wanneer de industriële revolutie en de renaissance elkaar ontmoeten ... Zeven eeuwen geleden wekte Leonardo da Vinci het publieke gevoel voor "Nieuwe Schoonheid" en gaf het woord "Esthetiek" een nieuwe vorm. Drie eeuwen geleden verbeterde James Watt de stoommachine en verving daarmee mankracht door warmte. Het idee "Technologie verandert het leven." stal snel de aandacht van het publiek. Eeuwen later, vandaag de dag, worden industrialisatie en esthetiek onvermijdelijke onderwerpen in ons dagelijks leven, terwijl slechts weinigen van ons nadenken over hoe ze op elkaar inwerken.

Het is nooit een grap dat wij mensen kunst in technologie zouden kunnen integreren.

Het is niet moeilijk uit te drukken hoe mensen hun intelligentie en ijver combineren.

Het is niet gemakkelijk om de revolutionaire trend te volgen, maar CFMOTO doet het.

CFMOTO, dat al meer dan 30 jaar in de motorbranche actief is, zegt dat dit nog maar het begin is.

Onder invloed van de energierevolutie herdefiniëren veel landen het industriebeleid en creëren zij enorme marktkansen en uitdagingen. Tegenwoordig stellen klanten meer eisen op het gebied van ontwerp, technologie en vermogen. Steven Jobs herschiep de grens tussen kunst en smartphones, Elon Musk versnelde de overgang naar elektrische voertuigen, terwijl Robert Bosch de connected objects verder ontwikkelde. Is het te laat om de nieuwe wereld binnen te stappen? Volgens CFMOTO, dat al meer dan 30 jaar in de motorbranche actief is, is het nog maar het begin.

Aangezien er een revolutie op komst is die noodzakelijk is voor het voortbestaan van de mens en het milieu, is groen reizen een wereldwijde trend geworden. Volgens de nieuwe normen, loopt de traditionele energie, fossiele brandstoffen, nu ver achter. De elektrische aandrijving, hybride, zonne- en windenergie veranderen echter zowel de auto-industrie als de motorfietsindustrie. Gedreven door de nieuwe energie vertellen motorrijders over de hele wereld nieuwe verhalen.

CFMOTO stelde ZEEHO voor, het nieuwe EV-merk op de markt.

Al in augustus 2018 kondigde CFMOTO de beslissing aan en begon de nieuwe reis: lancering van de EV-divisie om de komende uitdagingen aan te gaan. Om de nieuwe industrietrend beter aan te spreken, stelde CFMOTO ZEEHO voor, het nieuwe EV-merk aan de markt. Het "Life Amplified" heeft als doel jonge generaties plezierige momenten en een trendy levensstijl te bieden door middel van een op technologie gebaseerd product, gebruiksgemak en lifestyle-accessoires. CFMOTO, beroemd om zijn hoogwaardige motorfietsen met grote cilinderinhoud, hanteert ditmaal het ZEEHO-technologiegedreven designconcept, niet alleen door het meest artistieke design toe te passen om de schoonheid van technologie te benadrukken, maar ook door geavanceerde technologie te integreren in de productfuncties.

Volgens de huidige ontwikkelingen zal CFMOTO in de eerste helft van 2021 officieel beginnen met de massaproductie voor de binnenlandse markt.

ZEEHO specificaties.

Een blik op de specificaties van ZEEHO leert ons dat het nieuwe product wordt aangedreven door een premium lithium-ion batterij van Farasis Energy, die 4kWh aan energie bevat, wat een NEDC effectieve actieradius oplevert van 130+km.

De batterij heeft veiligheidstests van automotive niveau doorstaan en heeft met het door CFMOTO zelf ontwikkelde BMS (Battery Management System) een levensduur van 2500 cycli of acht jaar en tot 300.000 km in combinatie met bedrijfstemperaturen van -20° tot 55°, wat hem geschikt maakt voor gebruik in de meeste klimaten over de hele wereld.

Range anxiety wordt opgelost met een snellader waarmee 80% in een half uur tijd kan worden opgeladen.

Al dat vermogen wordt vervolgens omgezet in kinetische energie via de "Cobra-aandrijflijn" met een omzettingsefficiëntie van 92%.

Hoge prestaties van ZEEHO

De "Cobra-aandrijflijn" wordt aangedreven door een watergekoelde, in het midden geplaatste motor met een vermogen van 10 kW en een IP67-certificaat. De motor levert een overweldigend koppel van 213 Nm, waarmee het voertuig in slechts 2,9 seconden van 0 naar 50 km/u gaat en een topsnelheid van 110 km/u haalt.

Die energie wordt overgebracht op de grond door high-performance Pirelli-banden op een lichtgewicht chassis, vervaardigd met dezelfde hightechprocessen als bij KTM. De krachtige vering met instelbare demping is vervolgens door professionele rijders uitgebalanceerd en gekalibreerd onder wereldwijde omstandigheden, zodat de eindgebruiker onder alle wegomstandigheden vertrouwen en controle heeft.

Veiligheid van ZEEHO

Verder is veiligheid van het grootste belang, daarom is de ZEEHO Cyber Concept uitgerust met een door Bosch aangedreven stabiliteitscontrole die wordt bediend via het "Just ride"-systeem van ZEEHO, waardoor de rijders kunnen kiezen uit drie rijmodi: Eco, Street en Sport. Brembo's 215mm schijven zorgen voor de nodige remkracht met ABS voor extra veiligheid. Daarnaast zorgen zes hoge-resolutie camera's voor een 360° waarschuwingssysteem voor obstakels. Het algemene ontwerp is gericht op gebruiksgemak en technologie, wat in het hele voertuig tot uiting komt:

Vastberaden en progressief design gekoppeld aan vloeiende carrosserielijnen, herkenbare dubbele winglet neonlichten, LED-koplampen.

ZEEHO APP

Het door de gebruiker aanpasbare dashboard is voorzien van smart-communicatie, waarmee functies als het sleutelloze systeem (mobiele ontgrendeling), spraakopdrachten, diagnose op afstand via de ZEEHO App en nog veel meer mogelijk zijn.

Daarnaast heeft ZEEHO voor de veiligheid van het voertuig een positioneringssysteem geïnstalleerd dat gebruik maakt van vijf live-tracking systemen (GPS, Beidou, Cellular, Galileo, Glonass) die via de ZEEHO App gevolgd kunnen worden.

ZEEHO APP kan gebruikers ook 24 uur per dag voorzien van sociale netwerken. De ZEEHO AR helm en ZEEHO lifestyle accessoires die tijdens de persconferentie werden gedebuteerd zijn toonaangevend voor gebruikers van Generatie Z.

ZEEHO, voor de Generatie Z.

Het valt niet te ontkennen dat de Generatie Z de belangrijkste koopkracht wordt. Dit is een tijdperk waarin design, technologie en gebruikerservaring op elkaar inwerken en waarin klanten hogere eisen stellen aan het bewegen. Eeuwen geleden leidden westerse pioniers de weg van maatschappelijke trends: industrialisatie en esthetische opleving. Maar vandaag nodigt CFMOTO u uit voor een roadtrip waarbij beide elementen elkaar kruisen.

© Wowart.